Agritrop
Accueil

Tree branch level of detail models for forest navigation

Zhang Xiao-Peng, Bao Guanbo, Meng Weiliang, Jaeger Marc, Li Hongjun, Deussen Oliver, Chen Baoquan. 2017. Tree branch level of detail models for forest navigation. Computer Graphics Forum, 36 (8) : 402-417.

Article de revue ; Article de revue à facteur d'impact
[img] Version Online first - Anglais
Accès réservé aux personnels Cirad
Utilisation soumise à autorisation de l'auteur ou du Cirad.
Zhang_et_al-2017-Computer_Graphics_Forum.pdf

Télécharger (3MB) | Demander une copie
[img] Version publiée - Anglais
Accès réservé aux personnels Cirad
Utilisation soumise à autorisation de l'auteur ou du Cirad.
Zhang_et_al-2017-Computer_Graphics.pdf

Télécharger (29MB) | Demander une copie

Quartile : Q1, Sujet : COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING

Liste HCERES des revues (en SHS) : oui

Thème(s) HCERES des revues (en SHS) : Psychologie-éthologie-ergonomie; Staps

Résumé : We present a level of detail (LOD) method designed for tree branches. It can be combined with methods for processing tree foliage to facilitate navigation through large virtual forests. Starting from a skeletal representation of a tree, we fit polygon meshes of various densities to the skeleton while the mesh density is adjusted according to the required visual fidelity. For distant models, these branch meshes are gradually replaced with semi-transparent lines until the tree recedes to a few lines. Construction of these complete LOD models is guided by error metrics to ensure smooth transitions between adjacent LOD models. We then present an instancing technique for discrete LOD branch models, consisting of polygon meshes plus semi-transparent lines. Line models with different transparencies are instanced on the GPU by merging multiple tree samples into a single model. Our technique reduces the number of draw calls in GPU and increases rendering performance. Our experiments demonstrate that large-scale forest scenes can be rendered with excellent detail and shadows in real time.

Mots-clés Agrovoc : forêt, branche, anatomie végétale, morphologie végétale, bioinformatique, biométrie, croissance, modèle de simulation, modèle mathématique, port de la plante, espacement

Mots-clés complémentaires : Architecture des arbres, Architecture forestière, Architecture végétale

Classification Agris : K01 - Foresterie - Considérations générales
F50 - Anatomie et morphologie des plantes
F62 - Physiologie végétale - Croissance et développement
U10 - Informatique, mathématiques et statistiques

Champ stratégique Cirad : Axe 1 (2014-2018) - Agriculture écologiquement intensive

Auteurs et affiliations

  • Zhang Xiao-Peng, Institut d'automatique (CHN)
  • Bao Guanbo, Institut d'automatique (CHN)
  • Meng Weiliang, Institut d'automatique (CHN)
  • Jaeger Marc, CIRAD-BIOS-UMR AMAP (FRA)
  • Li Hongjun, Institut d'automatique (CHN)
  • Deussen Oliver, Universität Konstanz (DEU)
  • Chen Baoquan, Shandong University (CHN)

Source : Cirad-Agritrop (https://agritrop.cirad.fr/583822/)

Voir la notice (accès réservé à Agritrop) Voir la notice (accès réservé à Agritrop)

[ Page générée et mise en cache le 2024-06-27 ]