Agritrop
Accueil

The european market for red pitahaya: An evolving niche market

Imbert Eric. 2005. The european market for red pitahaya: An evolving niche market. Fruitrop (English ed.) (124) : 15-16.

Article de revue ; Article de revue sans comité de lecture
[img]
Prévisualisation
Version publiée - Anglais
Sous licence Licence Creative Commons.
ID526789.pdf

Télécharger (1MB) | Prévisualisation

Résumé : Widely sold in Asia, red pitahaya was unknown on the community market until the mid-1990s. The fruit is still a niche product but imports have increased strongly, particularly in the last two years. The range of supplier countries is growing rapidly. Israel, with a major cost price advantage thanks to sea transport logistics, competes with Asian origins during part of the second half of the year.

Classification Agris : E70 - Commerce, commercialisation et distribution

Champ stratégique Cirad : Axe 3 (2005-2013) - Alimentation accessible et de qualité

Auteurs et affiliations

Autres liens de la publication

Source : Cirad - Agritrop (https://agritrop.cirad.fr/526789/)

Voir la notice (accès réservé à Agritrop) Voir la notice (accès réservé à Agritrop)

[ Page générée et mise en cache le 2024-12-13 ]