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The Bank's role in livestock marketing and processing: the meat industry

Gue D.E., Tacher Georges, Letenneur Léon, Sarniguet Jean, Klotz Stéphane. 1998. The Bank's role in livestock marketing and processing: the meat industry. Montpellier : CIRAD-EMVT, 118 p.

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Autre titre : Le rôle de la Banque mondiale dans la commercialisation du bétail et dans sa transformation : l'industrie de la viande

Résumé : After a general overview of animal products market in developed and developing countries, the authors have studied the main contraints and opportunities in the marketing and processing sub-sector. Several proposals concerning the needs in rehabilitation and new constructions of slaughterhouses are done for subsaharian Africa, China, India. A new methodology in management of the slaughterhouses is also proposed.

Mots-clés Agrovoc : industrie de la viande, pays en développement, pays développé, marché, marketing, produit carné, viande, secteur privé, secteur public, abattoir

Mots-clés géographiques Agrovoc : Afrique, Chine, Inde, Europe

Classification Agris : E21 - Agro-industrie
E71 - Commerce international
E70 - Commerce, commercialisation et distribution
L01 - Élevage - Considérations générales

Auteurs et affiliations

  • Gue D.E.
  • Tacher Georges
  • Letenneur Léon, CIRAD-EMVT-DIR (FRA)
  • Sarniguet Jean
  • Klotz Stéphane, CIRAD-EMVT-DIR (MTQ)

Source : Cirad - Agritrop (https://agritrop.cirad.fr/315231/)

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