Agritrop
Accueil

Familiarity with consumer expectations to support smallholders: Demand for quality pork in Vietnam

Diaz Pedregal Virginie, Nguyen Ngoc Luan, Figuié Muriel, Moustier Paule. 2010. Familiarity with consumer expectations to support smallholders: Demand for quality pork in Vietnam. In : Demand for livestock products in developing countries with a focus on quality and safety attributes: Evidence from Asia and Africa. Jabbar M.A. (ed.), Baker D. (ed.), Fadiga M.L.(ed.). ILRI. Nairobi : ILRI, 127-137. (Research Report, 24) ISBN 92-9146-256-X

Chapitre d'ouvrage
[img]
Prévisualisation
Version publiée - Anglais
Utilisation soumise à autorisation de l'auteur ou du Cirad.
ID580769.pdf

Télécharger (124kB) | Prévisualisation

Résumé : Economic growth in Vietnam and recurring food scandal incidents are prompting the demand for quality products. This report explores consumer expectations with regard to pork, a very popular food item in Vietnam. The findings are based on a quantitative survey of 600 urban and rural households in Vietnam. The study focuses on consumer practices and assertions in the area of purchasing fresh and processed pork. The objective is to assist disadvantaged producers to better fit the supply with the new trends in consumption.

Mots-clés géographiques Agrovoc : Viet Nam

Classification Agris : E73 - Économie de la consommation
Q04 - Composition des produits alimentaires
E80 - Économie familiale et artisanale

Champ stratégique Cirad : Axe 3 (2005-2013) - Alimentation accessible et de qualité

Auteurs et affiliations

Source : Cirad-Agritrop (https://agritrop.cirad.fr/580769/)

Voir la notice (accès réservé à Agritrop) Voir la notice (accès réservé à Agritrop)

[ Page générée et mise en cache le 2024-04-29 ]